понеділок, 15 грудня 2014 р.

До збереження і зміцнення здоров’я дітей – компетентнісний підхід

Сьогодні життя визначає одним із пріоритетних напрямів діяльності навчальних закладів освіти формування у дітей цінності здоров’я, здорового способу життя як основи успіху та самовдосконалення особистості.
Нині  проблемами здоров’язбереження та здоров’яформування в тій чи іншій мірі опікується кожен начальний заклад, сформувавши власні підходи до їх вирішення. Хотинський НВК «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І ступеня» визначив траєкторію свого розвитку, ставши одним з базових навчальних закладів дослідно-експериментальної роботи за темою «Формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного і молодшого шкільного віку» (наказ Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької ОДА від 25.10.2012р. №273).
Протягом двох років, реалізуючи завдання підготовчого та діагностико-концептуального етапів експерименту, навчально-виховний комплекс працює над впровадженням здоров’язбережувальних технологій.
11 грудня 2014 року на базі Хотинського НВК відбулося засідання районного методичного об’єднання керівників шкільних МО вчителів початкових класів з проблеми «Формування здоров’язберігаючої  компетентності в учнів початкових класів». 
Відкрила засідання методист РМК Савчук Р.В., яка у своєму виступі зауважила, що одна з найважливіших проблем освіти сьогодення – це проблема орієнтації всієї системи освіти на здоров’язбережувальне навчання й виховання, а проблема збереження здоров’я була, є та завжди буде актуальною. Життя доводить, що освіта та здоров’я взаємоповязані, саме тому успіх навчально-виховного процесу ґрунтується не лише на міцних знаннях, а й на міцному здоров’ї.  
Творча група педагогів та школярів представили візитівку навчального закладу. А директор НВК І.Б. Семенюк ознайомила вчителів початкових класів з результатами дослідної діяльності в межах обласного експерименту.
Для колективного перегляду запропоновано урок «Я в світі» в 3-А класі на тему «Друзі. Вимоги до товаришування, спільної гри, праці, навчання в групах, у класі» ( вчитель Левицька О.М.) та в 4-В класі урок трудового навчання «Світ професій людина –людина». Виготовлення колажу «Лікар»» ( вчитель Антонюк М.О.).
 Учасники засідання мали можливість спостерігати за  забезпеченням санітарно-гігієнічних умов проведення уроку, вміле  поєднання навчально-пізнавальної та оздоровчо-рухової діяльності учнів, засобів запобігання перевантаженості та  зниження втоми.
 Педагоги майстерно використали багатоваріантність форм різних видів навчальної діяльності та ІКТ. Після обговорення переглянутих уроків присутні мали можливість взяти участь у тренінгу « Використання аспектів здоров’язбережувальних технологій в початковій школі» ( керівник  шкільного МО – Мельник В.Д.) . Доповнила теоретичну частину засідання Антонюк М.О. презентацією «Здоров’язберігаючі технології як основа формування життєвих компетентн6остей».

  Підсумувала роботу керівників шкільних  методичних об’єднань   вчителів початкових класів на засіданні керівник районного МО Дубчак М.Д., заступник директора з НМР Хотинського НВК. Представляючи вироблені методичні рекомендації, Марія Дмитрівна наголосила, що « сучасна освіта грунтується на компетентнісному підході. Завдання дорослих – не просто дати дітям знання і сформувати вміння, а навчити усвідомлено застосовувати їх  у повсякденному житті. Такий підхід виявляється надзвичайно корисним для розв’язання проблеми збереження здоров’я дітей. Він забезпечує формування особистості, яка свідомо ставиться до здоровя – власного й інших дітей, дбає про його збереження й зміцнення.»




Немає коментарів:

Дописати коментар