вівторок, 7 квітня 2015 р.

Всесвітній день здоров'я 2015: «Безпека харчових продуктів»


Щорічно починаючи з 1950 року  7 квітня в усіх країнах світу відзначають Всесвітній день здоров’я. Саме в цей день в 1948 році була створена Всесвітня організація охорони здоров’я. Це не просто святкова дата в біографії авторитетної міжнародної організації. В цей день проводяться заходи, які визначають, наскільки важливим є збереження здоров’я людей, що треба ще зробити, щоб воно покращувалось. Щорічно ВООЗ прагне підвищити рівень свідомості суспільства щодо глобальної проблеми світової охорони здоров’я.        
Всесвітній день здоров’я 7 квітня 2015 року під гаслом «Безпека харчових продуктів» покликаний привернути увагу кожного мешканця планети до проблеми якості харчових продуктів та проведення спільних дій  для захисту здоров’я та благополуччя людей.
Щорічно смерть приблизно 2 мільйонів осіб, головним чином дітей, пов'язана з небезпечними харчовими продуктами. Патогенні бактерії, віруси, паразити або хімічні речовини, що містяться в їжі, є причиною більше 200 захворювань, від діареї до раку. 
Постійно виникають нові загрози безпеці харчових продуктів. Зміни в технології виробництва харчової продукції, в розподілі та споживанні; зміни навколишнього середовища; нові патогенні збудники; бактеріальна резистентність – всі ці фактори створюють проблеми для національних систем безпеки харчових продуктів. Активізація пересування населення і торгівлі підсилюють ймовірність міжнародного поширення небезпечних продуктів. 
Безпека харчових продуктів повинна бути забезпечена на всьому протязі ланцюга виробництва харчових продуктів, починаючи від фермерів і виробників і закінчуючи продавцями і споживачами. ВООЗ пропонує «П'ять найважливіших принципів безпечного харчування»: 
1.Зберігайте харчові продукти в чистоті;
2.Відокремлюйте сирі продукти від готових страв;
3.Піддавайте продукти ретельній тепловій обробці;
4.Проводьте теплову обробку при необхідній температурі;
5.Користуйтеся безпечною питною водою і безпечними сирими продуктами.
Всесвітній день здоров'я 2015 дає можливість звернути увагу тих, хто працює в різних урядових секторах, фермерів, виробників, працівників роздрібної торгівлі, медичних працівників, а також споживачів на важливість безпеки харчових продуктів і на те, яку роль кожен може зіграти, щоб забезпечити таке становище , при якому кожна людина може відчувати впевненість у безпечності продуктів, що лежать в його тарілці. 

Немає коментарів:

Дописати коментар